معایب دزدگیر کلاسیک

دزدگیر کلاسیک یکی از قابل اطمینان ترین سیستم های اعلام سرقت در ایران است که رضایت بالایی را نزد فروشندگان و خریداران دارد. با این حال این هر سیستمی معایب و کاستی هایی دارد که برای برخی مصرف کنندگان می تواند آزاردهنده باشد از این سو ما تمام معایب و کاستی هایی که در این دزدگیر وجود دارد را در ادامه مطرح می کنیم و امید است که شرکت کلاسیک در ورژن های آینده این مشکلات را رفع نماید.

1- دفترچه راهنما

مصرف کننده با خرید محصول اگر خودش قصد راه اندازی سیستم را داشته باشد، ممکن است دفترچه راهنمایی دو صفحه ای کلاسیک او را گیج کند و اصلا نفهمد راه اندازی سیستم به چه صورت درست است. کلاسیک در برگه راهنما سعی کرده با علائمی کاربر را در راحت خواندن آن راهنمایی کند اما به نظر ما این کافی نیست و بهتر بود این راهنما به صورت دفترچه ای طراحی می شد و هر بخش قسمتی از کارایی های دستگاه را آموزش می داد. 

2- رله های خروجی

در زمانی که ما این مطلب را می نویسیم کلاسیک از محصول جدید خود یعنی X5 دوپلکس رونمایی کرده و بزرگترین کاستی محصولات خود در سیستم های دزدگیر منزل که یک دستگاه یکپارچه سیم کارتی بود را برطرف نموده است. اما در این دستگاه اگر خریدار بخواهد از رله های خروجی دزدگیر استفاده کند باید هزینه بیشتری بپردازد. چرا که کلاسیک رله مجزا و بی دردسری را تعبه نکرده و خروجی های روی مدار باید به یک ماژول دیگر وصل شود تا بتوان از این رله ها استفاده کرد. این مورد برای بسیاری از خریداران خوش آیند نیست که محصولی که یکی از تبلیغات آن تعداد رله خروجی های بالاست برای استفاده از آن باید هزینه بیشتری کرد.

3- ریموت ها

کلاسیک با اینکه روی ریموت های تراکد خود تبلیغات زیادی کرده و از امنیت و کارایی هایش زیاد گفته اما یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باید هر ریموت دزدگیری داشته باشد را فراموش کرده و آن چیزی جز برد بالای ریموت نیست. خیلی از مشتریان دزدگیر را برای فضای بزرگ نیاز دارند که ممکن است مرکز دزدگیر تا درب ورود فاصله زیادی داشته باشد. از این رو این افراد باید قید ریموت را بزنند و از نرم افزار برای فعال و غیر فعال کردن دستگاه استفاده کنند. از این جهت بهتر است فکری برای برد ریموت های اصلی روی دستگاه انجام شود.

4- سنسورهای بی سیم انحصاری

کلاسیک در اضافه کردن چشمی و سنسورها از فرکانسی استفاده میکند که منحصرا محصولات ساخت خودش است و مصرف کننده انتخابی بابت این سنسورهای بی سیم ندارد و از این جهت مجبور است هر هزینه ای که کلاسیک بابت این محصولات طلب می کند را بپردازد. این عدم تنوع یک نقص است و از سوی دیگر کیفیت بالای این لوازم را می توان حسن آن دانست. با این حال اینکه این مورد نقص است یا حسن؟ انتخاب را با شما می گذاریم. 

5- عدم پشتیبانی از کی پد

به واقع استفاده از ریموت برای فعال و غیر فعال کردن دزدگیر کار حوصله سر بر و مدیریت آن کمی سخت است. فرض کنید یک خانواده 3 یا 4 نفره که باید برای هر کدام ریموت تهیه کرد و یا نرم افزار را روی تلفن همراهشان نصب کرد و تاکید کرد موقع خارج شدن از منزل دستگاه فعال شود. این کار ممکن است پس از مدتی یک امر اضافی تلقی شود و کم کم دزدگیر جز در مسافرت ها بی استفاده بماند و از این جهت است که امنیت خانه برای زمانهای کوتاهی که در خانه حضور ندارند به خطر بیفتد. 

اما استفاده از کی پد که قطعه ای است دقیقا در ورودی واحد قرار می گیرد هیچ زحمتی برای کاربران ایجاد نمی کند و لازم نیست مدیریت عجیب و غریبی برای استفاده از آن انجام شود. کافیست هنگام خروج از منزل کلید فعال سازی زده شود و سپس از خانه خارج شد و هنگام ورود رمز غیر فعال سازی دزدگیر وارد شود.

جالب است بدانید این قطعه یعنی کیپد نه تنها در دزدگیر کلاسیک بلکه در 90 درصد دزدگیر های ایرانی وجود ندارد!

6- فعال شدن زون های تاخیری

در بسیاری از مکانها که فاصله مرکز دزدگیر با درب ورودی زیاد است و از طرفی ریموت های کلاسیک برد عجیب و غریبی ندارند، داشتن قابلیت زون تاخیری که پس از فعال کردن دزدگیر، دستگاه برای مدت 10 تا 15 ثانیه استند بای بماند تا کاربر از ساختمان خارج شود و پس از ورود همین زمان را به کاربر بدهد تا به مرکز دزدگیر نزدید شود و آن را غیر فعال کند، ضروری به نظر می رسد که در کلاسیک وجود ندارد. پس برای این اماکن نیز باید از نرم افزار استفاده شود و ریموت کارایی خاصی نخواهد داشت.

در مورد دزدگیر کلاسیک

دزدگیر کلاسیک z4

ما در این مطلب تنها به معایب دزدگیر کلاسیک مخصوصا مدل X5 پرداختیم. این دستگاه یکی از بهترین و با قابلیت ترین مرکز دزدگیر ساخت ایران است که اگر بخواهیم از قابلیت های آن بگوییم باید چندین صفحه به ویژگی های مثبت آن بپردازیم. اگر به طور خلاصه بگوییم دزدگیر کلاسیک را می توان مطمئن ترین سیستم ایرانی دانست که خطای بسیار پایینی دارد و به خدمات قوی و مشاوره و  پاسخگویی قوی قسمت خدمات آن شهره است. در انتها شما را با جدیدترین مرکز دزدگیر کلاسیک آشنا می کنیم

دزدگیر کلاسیک x5

ویژگی های دزدگیر کلاسیک X5 DUPLEX

  • مرکز دزدگیر یکپارچه شده با تلفن کننده سیم کارتی و ثابت
  • دارای 5 زون با سیم و پشتیبانی از حداکثر 15 چشمی یا سنسور
  • ساپورت از 8 زون بی سیم 
  • قابلیت تنظیم ماهیت زون و تغییر آن از راه دور
  • دارای 3 خروجی با سیم برای کنترل وسایل برقی
  • دارای 8 خروجی بی سیم برای کنترل وسایل برقی
  • زمانبددی کارکرد هر کدام از رله ها با توجه به برنامه ریزی
  • هشدار قطع برق و قطع شدن سیم بلندگو
نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx